Als kandidaat voor GroenLinks-PvdA Alkmaar (lijst 1, plek 14) ben ik vóór slimme digitalisering, maar alleen als we eerlijk blijven over de schaduwkant.
Hoe weerbaar en autonoom zijn gemeentes, provincies, Nederland en Europa als het gaat om digitale zaken? En hoe veilig zijn gevoelige gegevens van inwoners en ondernemingen? Onvoldoende wat GroenLinks Velsen betreft. Amerikaanse Big Tech bedrijven zijn veel te machtig. En die macht wordt ingezet tegen de belangen van mensen in. Daarom moeten we hard werken aan onze digitale veiligheid en autonomie.
Na vijf jaar voor Amerikaanse big tech te werken heb ik besloten het roer om te gooien. Ik weet hoe die wereld werkt en ik weet ook hoe kwetsbaar we zijn als we onze digitale toekomst in handen geven van bedrijven die alleen verantwoording afleggen aan hun aandeelhouders en de Amerikaanse overheid. Dat is geen toekomst die ik voor Houten wil.
Klaar voor lancering!
Mijn naam is Eduard Hartog (58). Sinds 2022 zet ik mij als burgerraadslid in voor een toekomstgericht en leefbaar Capelle, met bijzondere aandacht voor stadsontwikkeling en digitalisering. Met mijn achtergrond in Informatica ben ik binnen de fractie dé deskundige op het gebied van digitale vraagstukken.
Algemeen bestuurslid van Netwerk Digitale Samenleving
Algemeen bestuurslid van Netwerk Digitale Samenleving
Voorzitter van Netwerk Digitale Samenleving
Ik ben Stephan Antuma (42) en kandidaat #11 voor de Partij van de Arbeid in Amsterdam. Ik wil strijden voor gelijke kansen. Dat is ook zeker in de digitale wereld hard nodig. Wanneer je digitaal niet mee kunt komen, lijkt de achterstand steeds groter te worden. Dat moet en kan anders!